Naar Juba en verder - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van JohninZuidSoedan - WaarBenJij.nu Naar Juba en verder - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van JohninZuidSoedan - WaarBenJij.nu

Naar Juba en verder

Door: John

Blijf op de hoogte en volg

01 Januari 2014 | Zuid Sudan, Juba

Na de onrustige nacht naar derde kerstdag toe toch op tijd wakker geworden om rond 07.00 uur uit te kunnen checken. Toch wel even gevraagd of men mijn kamer tot 12.00 uur vast wilde houden omdat het natuurlijk alles behalve zeker was dat ik ook zou vliegen. Dit bleek al op het vliegveld. Van het beloofde committee van afscheid ontbrak ieder spoor.Dus daar sta je dan midden op een vliegveld in Afrika. FGelukkig was er een groot bord met UN er op. Dus gewoon op de bluf daar heen gegaan en gezegd dat ik moest vliegen. Vluchtnummer en zo wist ik niet maar wel dat ik naar Juba moest. De VN pas en het diplomatieke paspoort deden wonderen en dus werd ik ingecheckt. Plunjebaal op de band en wegwezen. Hier hield vervolgens het voortvarende op. Bij de douanecontrole de een of andere ontzettende chagrijn die vond dat ik nog een formulier in moest vullen en vervolgens 4 uur in de vertrekhal zitten wachten tot we eindelijk vlogen. De vlucht duurde gelukkig niet zo lang dus na een uur al weer de bureaucratische molen van Zuid Soedan in. Toen dit was afgelopen eindelijk naar de locatie van bestemming. Daar stonden gelukkig al twee luchtmacht collega's te wachten en mocht ik koffie gaan drinken. Tijdens het koffiedrinken al wat eerste indrukken opgedaan en zitten wachten op de SNR die gelukkig vlot kwam. De rest van de dag bezig geweest met inboeken wat bij de VN op z'n VN's gaat. Ofwel zo langzaam en moeilijk mogelijk. Ik denk dat ik wel tien keer hetzelfde (gallileo) formulier in heb moeten vullen, wat betrokkene daarna in een computer in ging voeren. Mocht ik me in de toekomst ooit nog druk maken dat iets traag of bureaucratisch gaat, wil dan vriendelijk in mijn oor fluisteren "VN" en ik zal nooit meer klagen. Na het inchecken halverwege voor gezien te hebben gehouden omdat het na 16.00 uur was en onze VN- collega's dat geen tijd meer vinden om nog te werken, naar de legering gereden. Op mijn vraag hoe mijn fab er uit zag, begonnen mijn uitzendcollega's meewarig te lachen over zoveel domheid. De fab bleek een hotel te zijn met roomservice, een bar, een restaurant en een zwembad en zo. Je hoort mij niet klagen. Toch prima die "airfoce way of operations".Enige minpuntje was dat van 08.00 tot 18.00 uur er geen elektra is op de kamer vanwege de schermutselingen buiten het hotel. Ik zei al het leven van een uitgezonden militair gaat niet over rozen. Na het diner mijn klamboe over mijn matras geplaatst, in de klamboe gekropen en de luiken dichtgedaan.

  • 01 Januari 2014 - 19:50

    Evalien:

    Nou ,als je het zo lees,is het zeker geen vacantie,maar goed,ik hoop dat je toch een fijne feestdagen en oudejaar heb gehad,hier alles goed,ik ben voor het eerst ,in Scheveningen,de duik genomen,nou kan je zeggen het is erg koud,maar volgend jaar ga ik weer ,maar toch iets beter voor bereid,want het zand aan je voeten is ergggggg,koudst,nou ik wens jou ,een heel goed jaar,en dat je na jou reis,gezond en veilig terug mag komen,Gr evalien

  • 04 Januari 2014 - 00:17

    Evalien:

    Hallo nog de beste wensen ,hoe is het daar ben je al ingeburgerd hier is het warm voor deze tijd 12 Gr onweer en regen en zon maar ik denk dat we het nog krijgen,bij jullie is het mooi weer denk ik ,nou we wachten weer op een nieuw verslag van jou Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid Sudan, Juba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

De dag voor m'n tweede reis

19 Februari 2014

Nog even voor de break

09 Februari 2014

Eten in Donker Afrika

26 Januari 2014

Dynamiek in Zuid Soedan

25 Januari 2014

een vrije zaterdag

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8580

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: