Eten in Donker Afrika - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van JohninZuidSoedan - WaarBenJij.nu Eten in Donker Afrika - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van JohninZuidSoedan - WaarBenJij.nu

Eten in Donker Afrika

Door: John

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2014 | Zuid Sudan, Juba

Na al mijn omzwervingen door en over de verschillende delen van Afrika wil ik graag het thema van de voeding eens aansnijden. Een uitzending als deze begint natuurlijk met de laatste boterham met pindakaas en Nutella. Daarna vliegtuigvoer, wat ik ook wel slechter heb meegemaakt om vervolgens over te gaan op Afrikaans eten. Voor wat betreft het ontbijt moet je even weten wat je moet nemen en wat niet maar daarna is het opperbest ontbijten. Afhankelijk van het hotel met behoorlijk wat fruit, dus heb ik zo’n beetje de gezondste dagen van mijn leven beleeft.
Momenteel beginnen de dagen wat minder bruisend met gewoon wat broodjes of kaakjes met jam en/of pindakaas. Gelukkig bestaat er nog zo iets als collega’s. Juist op het moment dat ik met pijn in het hart afscheid neem van een lege pot pindakaas, komt er een pakketje met daarin een nieuwe. Hoe gelukkig kun je als mens zijn…….
Voor wat betreft lunch ben ik nu zo’n beetje overgestapt op de uitgebreide lunch en wat lichter ’s avonds. In het begin at ik ’s middag een broodje of zo maar nu hebben we andere gelegenheden ontdekt waar je voor 30 pond = 7 dollar = € 5.50 een goed buffet krijg met wat te drinken. Dus prima voor elkaar. Tip van Flip, blijf vooral van de salades af want die zijn minder vers dan thuis of anders afgespoeld onder het water dat wij nu juist niet proberen te drinken. Ofwel racekak gegarandeerd. Een alternatief is de stad voor een all american burger, kippenvleugeltjes of andere lekkere dingen.
’s Avonds dus wat lichts. Zeker de meegebrachte bamihapjes zijn ideaal. Eten en drinken tegelijk. Mocht dit wat saai worden zijn er ook nog gevechtsrantsoenen. In mijn (niet zo goede dus) oude tijd hadden we witte bonen in tomatensaus, bruine bonen in tomatensaus, sperziebonen in tomatensaus en snijbonen in tomatensaus. Met de smaken die we nu hebben, kunnen we makkelijk de week door zonder bonen gegeten te hebben. Dus na een lichte lunch een keer geen bamisoepje maar een gevechtsrantsoen. Houden we toch nog een beetje het ultieme militaire gevoel.
Helaas dus nog geen zebra, giraffe, leeuw of kakkerlak gegeten maar we gaan nog op safari dus alles is nog mogelijk………….

Voor MR: De jongens waren echt blij dat je broer veilig is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid Sudan, Juba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

De dag voor m'n tweede reis

19 Februari 2014

Nog even voor de break

09 Februari 2014

Eten in Donker Afrika

26 Januari 2014

Dynamiek in Zuid Soedan

25 Januari 2014

een vrije zaterdag

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 8582

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: