Kerst in Entebbe - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van JohninZuidSoedan - WaarBenJij.nu Kerst in Entebbe - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van JohninZuidSoedan - WaarBenJij.nu

Kerst in Entebbe

Door: John

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2013 | Zuid Sudan, Juba

Omdat het de afgelopen dagen nogal hectisch was, heb ik een kleine achterstand in mijn verslagen opgelopen maar ik ga proberen dat goed te maken. Ik was gebleven op de dag voor Kerst. Nu Kerst in Afrika heeft weinig weg van het Kerst zoals wij dat kennen. We hadden nog geprobeerd sneeuw in te voeren maar zodra de deuren van het vliegtuig open gingen, smolt dat dus hebben we maar een emmer water onder de (kunst natuurlijk) kerstboom gezet. De kerstviering bestond er voornamelijk uit dat we werden uitgenodigd voor een lunch met de staf van het hotel. echter zonder de staf van het hotel want die vierden de Kerst 's avonds. Omdat het eten goed was besloten we hier verder geen probleem van te maken en vertrokken naar de lokale dierentuin. de dierentuin adverteerde groot dat zij zoveel levensruimte voor de dieren hadden en dat het allemaal zo bijzonder was. Ik moet toegeven dat hier een daar de dieren er behoorlijk vrij en vrolijk bijliepen. De Zuid Amerikanen die er ook weer bij waren, keken hun ogen uit. Ik geloof dat ik toch een beetje verwend ben. Omdat de meeste dierentuinen in Nederland ook steeds grotere themagebieden maken vond ik het wat tegenvallen. Er was eigenlijk niet veel wat ik in Diergaarde Blijdorp nog niet vergelijkbaar of mooier had gezien (met uitzondering van de leeuwen). Uitzondering hierop was natuurlijk het plaatselijk vogelbestand, wat mij weer mooie plaatsjes opleverde. na terugkeer in het hotel toch maar eens geïnformeerd waarom we al die dagen nog geen kerstmuziek hadden gehoord?? Het antwoord was logisch en had ik zelf kunnen verzinnen. Ze hadden helemaal gen kerstmuziek. In het kader van de ultieme kerstgedachte maar 180 kerstliedjes van mijn eigen harddrive gekopieerd en er voor gezorgd dat de gasten van volgend jaar gelukkig gillen gek kunnen worden van de vrolijke kerstklanken.
Tweede Kerstdag zouden we gaan zwemmen maar de lucht was zo dreigend dat we besloten maar niet te gaan. Ik heb toen maar weer fotoos verzameld, van een naam voorzien en een aantal weg gegooid. 's Avonds mijn spullen gepakt in angstige verwachting of ik vrijdag de 27e misschien wel zou gaan vliegen. Daarna vol angstige verwachting vroeg nar bed en natuurlijk vanwege dat tijdstip geen oog dicht gedaan.

  • 29 December 2013 - 16:38

    Evalien :

    Nou ,zo te lezen dus eigenlijk een saaie kerst,ja ook voor jou toch wel nuchter persoon,is gezelligheid toch wel wat bij de kerst hoorde,maar goed,hoe is het daar verder,zo te lezen gewoon rustig,en ja warmte is wel leuk,maar geeft mij toch maar wat kouder weer in dec,maar goed,jij houdt het wel vol daar,verder niks niks om ons drukt te maken daar,nou we wachten op jou nieuwe verslag,nog een fijn oudjaar,Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid Sudan, Juba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

De dag voor m'n tweede reis

19 Februari 2014

Nog even voor de break

09 Februari 2014

Eten in Donker Afrika

26 Januari 2014

Dynamiek in Zuid Soedan

25 Januari 2014

een vrije zaterdag

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 8591

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: