On VN-achtig aan het werk - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van JohninZuidSoedan - WaarBenJij.nu On VN-achtig aan het werk - Reisverslag uit Juba, Zuid Sudan van JohninZuidSoedan - WaarBenJij.nu

On VN-achtig aan het werk

Door: John

Blijf op de hoogte en volg

15 Januari 2014 | Zuid Sudan, Juba

Binnen de sectie J2 waren de werk en rusttijden even anders als bij de rest van de VN.Van het gemoedelijk dat mijn eerste tijd bij de VN had meegemaakt, vond ik weinig terug. Gezien de situatie buiten de poort mochten we vol aan de slag. Immers je taak is om de rest van de VN te informeren hoe de situatie buiten is en wat je denkt dat gaat gebeuren. Dat doen we gewoon 24/7. Nachtdiensten en weekenddiensten waren voor sommige wel even wennen maar ze hebben zich er mannelijk overheen gezet. Dat betekent dus dat je pauzeloos bezig bent met het bekijken van allerlei nieuwsbronnen. BBC, CNN en Al Jazeera spelen hierbij een belangrijke rol. Maar minstens net zo belangrijk met collega's praten over wat je hebt gezien en zo proberen te komen tot een meest waarschijnlijke voortzetting van wat je hebt gezien. Hierbij is het goed dat je met verschillende landen en verschillende achtergronden werkt want de som van het geheel is groter dan die van de verschillende delen. Eigenlijk best mooi werk. Door logisch redeneren, objectief blijven, out of the box denken en vooral je hersencellen gebruiken, bijdragen aan vrede en veiligheid. Een nadeel is wel dat men bij de VN beduidend minder ver is dan bij de NAVO als het gaat om het inrichten en runnen van een Joint Operations Centre waar wij dus deel van uitmaken. Een ander minpuntje is de instelling van sommige medewerkers buiten het JOC. Men runt hier de eigen toko, neemt de eigen(wijze) beslissingen, gaat volkomen de verkeerde kant op vervolgens tot de conclusie te komen dat die militairen toch weer gelijk hadden op het gebied dat hun werkterrein is. Maar positief als wij zijn, zien wij ook dit als een overwinning voor ons. Met andere woorden het wordt steeds gezelliger en zo lang we in dit tempo bezig blijven gaat de tijd lekker snel.

  • 15 Januari 2014 - 20:03

    Berthil:

    John
    Ik was het contact weer even kwijtgeraakt, maar dankzij Klaas heb ik de juiste weg op het WWW weer gevonden. Ik ben blij dat er tijdens uitzending in ieder geval 1 ding niet verandert: het is iedere dag weer de "alles = anders show" en je blijft je steeds toch weer verbazen, pas op jezelf!
    groeten
    berthil

  • 15 Januari 2014 - 22:22

    Evalien:

    Hoi,zo te lezen druk en druk,alleen snap niet helemaal wat je aan het doen ben,volgens mij is het een zit klus,ahaha ik denk dat ik eerst moet weten wat jou werk daar is ,wil ik het snappen,heb niet het idee dat je ons land mis,en met aanpassen heb je ook geen moeite ,maar ja jullie blijven soldaten,dus alles is mogelijk,maar snap er uit dat je wel goed zit daar ook waar je slaap lijk me geen probleem,alleen jammer dat je geen foto,s neer zet,dan kunnen we er wat meer bij voor stellen,nou hier is het goed nat ,en saai ,dus geniet maar daar is Afrika ,want kan wel eens je laatste trip worden Gr xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid Sudan, Juba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

De dag voor m'n tweede reis

19 Februari 2014

Nog even voor de break

09 Februari 2014

Eten in Donker Afrika

26 Januari 2014

Dynamiek in Zuid Soedan

25 Januari 2014

een vrije zaterdag

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 8538

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: